Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Jag måste lära mig att släppa

Publicerad 2011-10-03 10:38:56 i Personligt - barnen,


taget om ansvaret när jag inte har ansvaret. När barnen är hos pappan.

Jag måste lära mig att inte lägga energi på att fundera över om fotbollsträningen blir av, om läxorna läses och om de har rena kläder på sig, och tillräckligt med kläder på sig. Jag måste lära mig att släppa oron. Oron över att barnen ska bli besvikna när händelser de sett fram emot inte händer. Jag måste lära mig att jag inte har det dagliga ansvaret halva tiden.

Det är en lärdom jag inte önskar någon annan.


Vad vill du inte lära dig?


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela