Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nymanglade lakan

Publicerad 2011-09-11 21:24:53 i Allmänt - vardagsliv,


Det var inte igår. Som jag manglade lakan alltså. Ärligt talat vet jag inte om jag någonsin gjort det. Vi hade en mangel där jag bodde för dryga 10 år sedan, men tvivlar på att jag använde den. Ibland var det tom så illa när jag hade tagit lakana ur sängen att jag sov i sovsäck följande natt för att jag inte iddes bädda. Men det var då.

Och nu är nu. Nu är det nymanglat för hela slanten. Stått halva kvällen, och insett att lakana måste vara lite fuktiga innan de åker in i manglen. "Stryktorra", för att använda symbol på tumlaren. Inte "skåptorrt". Ska pipa iväg och bädda nu.


Sover du i manglat? Eller stryker du? Eller ingen dera?


.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2011-09-12 21:53:46

Har rationaliserat bort både manglandet och strykandet av lakan faktiskt. Knappt att jag drar dem ens längre. Kan ha något att göra med antalet barn i familjen... En dag ska jag komma igen på stryk- och mangligsfronten :-)

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2011-09-14 20:37:47

samma som Lotta. men så har jag tid att läsa böcker och träna och en massa annat också. hur lätt som helst! kram

Postat av: Ann

Publicerad 2011-09-18 17:14:26

Ingen dera. Men jag gillar själva mangeln, meditativ.

Postat av: Malla

Publicerad 2011-09-19 08:11:12

mangla? herregud. näe. Aldrig. Jag stryker inte heller. Det är skönt att sova på struket men usch, då måstejag sluta blogga om jag ska ha tid med det :P

Postat av: pia

Publicerad 2011-09-20 21:38:13

Nä, har ingen mangel, men skulle vilja ha en...Fanns i lägenheten jag bodde i för länge sedan å det va så härligt m manglade lakan, å liten plats tog de i skåpet åxå!

kram

Postat av: Bettan

Publicerad 2011-09-21 12:27:34

Manglade lakan förr innan barn och så:)Nu skulle jag inte komma på tanken trots att jag inköpte en mangen för några år sedan. Handlar om tid och prioriteringar! Kan ta fram den när jag har några stora dukar som behöver manglas. Fast det är en utamaning då den står långt in i klädkammaren:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela