Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Onsdag. Pissråttedag.

Publicerad 2012-04-04 23:01:48 i Ny framtid - barnen,


Jag byter liv varje onsdag. Jämna veckor är bytet till det sämre. Det är då jag blir mamma på distans.

Som under de kommande 7 dagarna pratar med barnen i telefon 1-2 gånger.

Som utbyter tankar, kramar och pussar via WFs chattfunktion med killarna.

Som ibland träffar dem hos min syster när de leker med sina kusiner (killarna).

Som emellanåt stjäl till mig 2-3 timmar för fotbollsmatch, skoshopping, eller annat som involverar barnen.

Som saknar det finaste som finns till bristningsgränsen.

Idag är det en jämn onsdag.

Jag har lämnat, kramat och gråtit i bilen.
Jag har suttit på jobbet och ömkat mig själv.
Jag har varit förbi med glömda saker, kramat och gråtit påväg hem till syrran.
Jag har snosat på deras kuddar. Pillat lite på deras leksaker. Fastnat framför deras foton i trappen.

Om mindre än 1 månad är det 3 år sedan han tog adjö. Idag är det 2 år och 7 månader sedan jag blev vv-mamma till killarna. Lilla lusen var ju inte ens ett år så hon fick bo kvar.

J-vla pissonsdag.


.

Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2012-04-05 09:56:05

Mmmm...vänjer man sig någonsin?

Är avundsjuk på dej som får "hjälpa till" med deras aktiviteter. Mitt ex är som en bångstyrig tvååring "kan själv!!!" trots att det innebär en massa stress. När jag går hemma ohc är ledig och längtar efter tid med barnen.



kram till dej!



Postat av: Singelmamman

Publicerad 2012-04-05 21:37:46

Det blir bättre med åren. Det blev det för mig. Men det är ju inte helt bra. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela