Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Anmäld saknad

Publicerad 2012-08-08 19:58:57 i Allmänt - osorterat,


Efter att ha ignorerat ett 040-nummer från ett Callcenter under senaste månaden tänkte jag kolla vad det var frågan om, så jag svarade.

Jag: Ja, det är "alacs".
I andra änden (iaä): Va?
Jag: Det är "alacs"
Iaä: Jaha? Det är XX från Bredband2. Finns **** (ex-mannen) hemma?
Jag: Nej, han har inte varit här på 3 år.
Iaä: VA?! Herregud, har du anmält honom som saknad???
Jag: Nej...
Iaä: Men alltså, det är ju jätteviktigt, och...
Jag: Tack. Klick.

Alltså, hur tänkte hon där??

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-08-08 21:06:32

Hahaha!
Undrar om hon ringt polisen nu?

Svar: Ja det vore ju lite kul :) Fast polisen här omkring har väl fullt upp m värre saker fn :(
alacs

Postat av: Chrissan

Publicerad 2012-08-08 21:53:37

Moahaha.
Förlåt.
Men den var bra. :)

Svar: Eller hur :) För en gångs skull kom jag på ngt att säga när han efterfrågades..
alacs

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2012-08-08 22:46:08

Hahahaha! Det var det roligaste på länge. :-D

Svar: 😃 det händer typ var 3:e mån att ngn ringer och söker hnm och oftast säger jag bara att han inte bor här längre men idag kunde jag inte låta bli :)
Hur ser det ut med fredag förresten?
alacs

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-08-09 09:52:55

Då får vi hoppas hon anmälde honom saknad då det var så JÄTTEVIKTIGT att hon inte upptäckt att han varit borta i tre år.

Fantastolöst!

Svar: Eller hur...
Visste inte att du "flyttat" - tack för ny adress!!
alacs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela