Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Allt som jag inte sa

Publicerad 2012-02-06 21:57:14 i Personligt - jag själv,


Kommer jag någonsin över att jag inte sa allt jag egentligen ville säga? Att det jag ville säga sades så sent att mottagaren inte var riktigt mottaglig? Att jag inte hittade de rätta orden och därför fastnade i tystnaden?

Kommer tiden att sudda ut smärtan över de osagda orden? Orden som fanns inom mig och som väntade på rätt tillfälle? Orden som låg på lut och skulle ut i sin enklaste form. Orden som inte kom. De som fastnade i halsen och blev till gråt i mina ögon när jag ville säga dem.

Kommer erfarenheten av de missade orden göra att jag säger mer till mina andra kära? Att jag berättar för min mamma hur mycket hon betyder för mig. Hur mycket jag älskar henne. För min syster. För mina barn. Mina vänner.

Jag önskar jag var lite mer latino. Jag inbillar mig att de har närmare till de vackra orden. Orden som betyder något.

Just nu sitter jag fast i en stilla undran. Men visst Pappa vet du?! Hur mycket du har betytt för mig under alla år. Allt som du guidat. Alla svar och frågor och funderingar vi ventilerat under åren. Tack Pappa!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela