Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

12 jan - söta när de sover

Publicerad 2012-01-12 23:50:47 i 366 dagar i bild,


Det finns mycket jag saknar när de inte är här. Mina barn.

Att försiktigt pussa dem god natt strax innan jag lägger mig. Att stryka deras kinder. Känna nattvärmen stråla. Oskyldiga lugna drag vilar i ansiktet.

Har jag tur möts mitt tryck i handen av en försynt tryckning tillbaks. Ibland mumlas ett "hm, jag med" som svar på mitt Jag älskar dig.

Om mindre än en timme är det 10 år sedan jag först blev mamma. Mitt hjärta värker när jag tänker på att ikväll inte är en kväll där jag får säga god natt till mina barn.


.

Kommentarer

Postat av: Suzan

Publicerad 2012-01-13 17:32:46

Härlig bild!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela