Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Bougainvillea

Publicerad 2012-07-10 21:15:00 i Personligt - välmående,

 

I villan hade vi 16-17 fönster. De flesta med blommor i. Pelargoner i alla köksfönster (6 st). Många gröna växter. Och så 2 st bougainvillea. Den ena dog när jag flyttade till radhuset. Där har jag bara ett par fönster som passar för blommor.

Den andra har hängt med, just precis. Tappat alla blad i omgångar. Blivit nedklippt. Skjutit nya skott. Inte blommat. Förrän alldeles häromdagen. 3 ljuslila blommor i klase. Den kanske äntligen känner sig hemma?! På banan igen.

Jag har varit på banan ett tag. Tror jag. Väntar bara på blomningen oxå ;-)

 

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela