Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

En annorlunda sommar

Publicerad 2012-07-26 20:34:33 i Personligt - välmående, Semester - Diverse,

 
Idag kom vi hem från landet. Vi brukar vara där 4-5 veckor, men i år blev det bara 10 dagar. Vi åker till Mallis på lördag, och det har fler orsaker.
 
Primärt så vill vi solsäkra :) Sedan i fredags har vi haft underbart väder, men innan dess.... Kallt. Regnigt. Blåsigt. Redan tidigit i maj bestämde vi oss för sol. Syrran och hennes barn, Mamma och jag med mitt lilla följe. Det var inte bara för solens skull.
 
Vi visste inte riktigt hur en sommar på Björnbo utan Pappa skulle bli. Barnen har vid flera tillfällen, helt oberoende av varandra, påpekat att de saknar Foffa sittandes i sin fåtölj med den bärbara, batteridrivna, radion vid örat, väsandes åt barnen att vara tysta för att han lyssnar på nyheterna :)
 
Jag har sluppit sitta uppe i storstugan till efter midnatt av oro för att Pappa skulle dratta utför trappan vid sitt "tidiga-ut-och-kissa"-vaknande. Syrran och jag har inte kännt samma oro som tidigare år att barnen fört för mycket liv, samtidigt som ju Mormor oxå är ett år äldre. Barnen är ett år äldre och har uppfört sig överlag mycket bättre än förra året.
 
Att 3 generationer i två led kan fungera friktionsfritt under ett par sommarveckor på 40+10+20 kvm utan rinnande vatten och där solcellselen som driver toa och små ljuskällor strejkar, är kanske mycket begärt, men jag tycker vi har haft det bra!
 
Tack Syrran. Tack Mamma (som inte har ngt internetkunskap och därmed inte läser här...). Och tack till alla barnen (som inte känner till bloggen...).
 
Nu laddar vi för en vecka på Mallis!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela