Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Ord

Publicerad 2012-07-10 08:00:00 i Personligt - jag själv,

 
Ibland pratar man fast man inte borde.
Andra gånger är det tvärt om.
 
Det hände något för ett tag sedan. Något som kanske inte borde hänt. Fast det hände.
 
Ogenomtänkt. Oplanerat.
 
Borde vi prata om det? Finns det något att prata om? Eller ska vi låtsas som att det regnar? Att det inte har har hänt? Blir det någon skillnad om vi pratar om det? Om vi inte pratar om det?
 
Vi pratar om annat. Men inte om det som hände.
 
 
Pratar du fast du inte borde? Eller håller du inne med ord som vill ut? Ord som fastnar i tanken? Som kanske inte riktigt kan formuleras? Eller där syftet inte är klart?
 
.
 

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2012-07-10 09:50:52

Jag pratar. Men jag vet att jag kan hålla inne med ett eller annat ord, eller väga orden innan de kommer ut. Även om det ibland inte verkar så.

Hoppas ni tar tag i och pratar om det som hänt, i min värld är det alltid bäst.

Svar: Jo, egentligen så. Men det är ingen stor grej, om man inte vill göra det till en stor grej, och jag kanske blåser upp det hela. Ser inte att det skulle påverka negativt att INTE prata om det - kanske skulle det bli ngt positivt ATT prata om det.
Talar lite i gåtor.. Sorry :)
alacs

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2012-07-10 21:05:16

Halloj! Hmm, knepigt. Det beror på vad Det Ni Inte Pratar Om är. Kanske kan du vänta ut motparten? Se vad som händer? Som ett Svante-experiment?
Kram

Svar: Ja, det är nog så det får bli. Ett Svante-experiment it is. Som sagt, önskar att vissa inlägg kunde beläggas med lösen då gick det att vara lite mer öppen om vissa saker. Kram
alacs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela