Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Semestertider för barnen

Publicerad 2012-07-09 14:22:49 i Personligt - barnen,

 
Barnen har semester. Hos sin pappa. De är med pappa och A på hennes land i skärgården.
 
Avundsjuk är förnamnet. Samtidigt är jag förstås glad.
 
Avundsjuk på barnen att de är lediga. Jobbar sista veckan men det är såååå segt. Inga bokningar hos kunder, utan mest pappersarbete och några surdegar.
 
Avundsjuk på pappan som har dem i 2 veckor. Saknar så det värker. Idag fick jag lite bonustid och tankade upp med kramar och pussar när jag träffade dem en stund i morse.
 
Och glad för barnens skull. Att de får vara i skärgården och bada. Slappa. Bygga fågelhus. Grilla. Inte som andra barn som blir kvar i stan. Inte för att det är fel, egentligen, men det är härligt med miljöombyte.
 
En av få "fördelar" med att barnen har 2 hem - de får en lång ledighet..
 
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela