Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Jag saknar sex

Publicerad 2012-06-14 23:14:20 i Personligt - jag själv,


Det vore väl lögn att påstå något annat.

Men jag kan helt ärligt säga att det jag saknar mest är långt ifrån sex.

Jag saknar den vardagliga tvåsamheten. Vuxenheten. Att vid middagsbordet få dela dagens händelser på jobbet, i stan eller världen. Att prata om roliga grejer och stötta varandra när barnens agerande går över styr. Att få lite pill på ryggen framför tv:n när barnen somnat. Att drömma om sommar och semester med någon som tänker lite längre än till pool och glass.

Att känna närheten även då orden inte uttalas. Att dela på disk, och tvätt, och plock. Att göra allt det andra som två vuxna som bryr sig om varandra gör. Ge och få uppskattning. Omtanke. En axel att gråta mot när saknaden efter nära och kära som lämnat oss blir för stor.

Så var det med det.

.

Kommentarer

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2012-06-15 20:48:36

Goa du. Läste en studie om människor som var sjuka, och alla hade gemensamt att de längtade efter sin gamla vanliga vardag. Inte lyx, inte semester, inte rikedom eller en ny bil utan precis det su skiver om.

Min faster sa en gång att veckan består av sex vardagar och en söndag. Numer är det fem och två, men principen är den samma. Och det man har mest av är väl det som ska funka allra bäst.

Kram till dig och dina jättefina tre.

Postat av: Anguin

Publicerad 2012-06-20 07:28:20

Jag förstår precis vad du menar. Som tur är har jag mitt på det torra när det gäller det sexuella, men jag är fortfarande moloken särbo som bara kan spendera helger med min kära. Det blir fan ingen vardag av det. Och det är det jag längtar mest efter.

Postat av: Maria

Publicerad 2012-07-05 23:17:39

Så vackert skrivet.
Bra sammanfattat för oss som glömmer bort storheten med att vara 2. Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela