Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Förnya vår gamla Tomelilla

Publicerad 2008-10-09 18:41:49 i Huset - vardagsrum,



Vi SKA köpa en ny soffa, men inte just nu. Däremot håller vi ju på att förnya vårt vardagsrum (går från att ha varit brun/grön vävtapet till att bli vitmålat), och i samband med detta är vi lite sugna på att fräscha upp soffan.

Var på Hus&Hem-mässan idag, och fick mig en 10% rabattkupong på Bemz, som fn dessutom har fri frakt, så vad passar väl bättre än att slå till?

Men, men, vilket tyg??? Har provat mig fram i deras designprogram baserat på några tygprover jag tog på mässan, och detta är vad jag kommit fram till hittills.




Grått på stomme och sittkuddar, mönster på ryggkuddar. Det är Stig Lindbergs Bulbous i kuddarna.

Enfärgat grafitgrå

Grå med liten ruta


Alternativ 1 är det som tilltalar mig mest, och förstås det dyraste...

Hur kommer vardagsrummet se ut i övrigt?

Jo, vita väggar, ekparkett, soffbord i teak, tv-bänk i ek (ja, önskar vi inte blandade träslagen sådär, men den dagen vi skaffar platt-tv gör vi nog något åt tv-bänken) 2 lamino i oljad ek med vitt fårskinn och slutligen en mönstrad matta.

Här finns några bilder på befintligt möblemang.


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-10-09 18:48:23

MEn vad snygg soffan blev då!!!

Jag gillar 1:an och 3:an. 3:an var inte dum alls!!!



Snyggt!!!!!!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-10-09 18:53:55

MEn vad snygg soffan blev då!!!

Jag gillar 1:an och 3:an. 3:an var inte dum alls!!!



Snyggt!!!!!!

Postat av: Karin

Publicerad 2008-10-09 20:03:47

Den sista, trean!!

Postat av: Mico og Linn

Publicerad 2008-10-09 21:13:26

den siste

Postat av: alacs

Publicerad 2008-10-09 23:21:36

Ja, det lutar nog åt den sista. Vi låter vardagsrummet bli klart först, så får vi "känna efter" hur mörk soffa vi klarar av.

Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Publicerad 2008-10-11 10:06:29

Åh jag gillar rutor så den sista. :P

Måste bara berömma dig, din blogg är verkligen en sann inspirationskälla. Det är så kul att läsa om allt och se alla bilder. :)



Kram och ha en härlig lördag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela