Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Värme i vårt hus!

Publicerad 2008-10-07 09:46:30 i Huset - renovering,



Alla blästrade och målade element från nedervåningen är tillbaks och sedan någon timme installerade. Just nu håller mannen och svärfar på att släppa på vattnet, så ikväll lär vi har värme i vårt hus - härligt.

För den som vill se hur de såg ut tidigare finns länkar:

beige/brunt/grönt i vardagsrummet

grönt i hallen (man får scrolla lite)

Vid matplatsen var det beige, och i biblioteket gick det mot beige/rosa. Övervåningens element åtgärdades redan förra året. Allt som kvarstår nu är ett blått element i trapphuset, men det tror jag vi tar och målar på plats. Nästa år, förhoppningsvis, försvinner det helt.

Nu ser de ut såhär:





Vita och fina!


.

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2008-10-07 19:04:56

Så snyggt! Jag önskar att jag också kunde montera ner mina element (jag har likadana) och lämna bort på lackering, men jag bor i bostadsrättshus och det är nog svårt att lyckas få med alla mina grannar på att vi ska tömma ur elementen.. Snyggt, hur som helst, hoppas det går bra med vattenläckan!

Postat av: alacs

Publicerad 2008-10-07 20:05:42

Visst blir det ett lyft - inte speciellt dyrt heller. Fast vi gjorde det faktiskt i en BRF när vi bodde i stan. Minns inte att vi behöve tömma alla elementen? Eller så gjordes det under sommaren när ingen värme var påsläppt i alla fall. Hm, ska kolla med mannen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela