Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Att tolka en bok

Publicerad 2009-12-22 20:59:14 i Ny framtid - blandat,


Jag har som jag skrivit om tidigare hittat en gammal bok som jag fått ögonen för igen. Det började med att jag dök på den relativt oplanerat, men jag tänkte jag skulle kika i den i alla fall. Den har fått vara framme sedan dess. Tittar i den mer eller mindre dagligen. Ibland lite mer ytligt, men vid några tillfällen har jag kunnat dyka djupare och fokusera lite mer än i övrigt. Den är inte helt lättillgänglig, men den växer varefter jag kan ägna tid åt den.

Minns den som sagt ganska väl sedan sist - men den visar även sidor och egenskaper som är nya för mig. Så gott som allt är roligt, intressant, och värt att fördjupa sig i. Allt som kommer fram är inte helt lätt att tolka, men jag hoppas det ger sig med tiden. Ibland får man försöka läsa mellan raderna, ibland är det som står så självklart, och vissa delar får jag nog läsa igen för att riktigt förstå. Det verkar som att det kommit fler delar av serien sedan den släpptes - spännande!

Nu får jag dock pausa från den ett tag; julen står för dörren, och då är det inte fokus på böcker. Helt kan jag nog inte slita mig; någon liten sida hinns nog med även om det är barn och familj som får ta tid under veckan som kommer.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela