Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Ni är så kloka

Publicerad 2010-04-18 22:25:32 i Ny framtid - tillbakablick,


mina läsare och vänner. Kloka tankar till mig efter mitt inlägg om att söka upp den 3e parten. Nej, jag ska inte göra det. Inte på riktigt. Men i tanken har jag ringt på hennes dörr och telefon. Mailat och messat på fb. Många gånger. Både till henne, och hennes sambo.

Jag vet att energin är missriktad, men jag kan då och då inte låta bli att fundera över vem hon är. Hur hon tänkte. För så vitt jag vet, så vet hon att det finns 3 barn, varav E inte ens var 6 månader när han var ute på äventyr. Hur hon skulle känna det själv om hon satt i min sits. Om hon fattar vilka enorma konsekvenser det hela fick.


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-04-18 23:11:16

Det är väl alltid så att man kan diskutera den andra kvinnans skuld. Den som har störst skuld är ju den otrogna partnern. Det är han/hon som har ett "avtal" med den bedragna. Finns barn med i bilden så har man en förbannad skyldighet både mot frun/mannen, och framförallt....framförallt barnen!!!



Sedan så kommer ju den andra in i bilden. Vad visste hon/han från början?! Vad hade han/hon fått för information och bild av det hela? Är personen ifråga singel så och ovetande så kan inte, anser jag, skulden läggas på den personen.

Är han/hon själv i ett eget förhållande och dessutom visste om att det fanns en familj på andra sidan, ja då är det en helt annan femma.



Hade det varit jag så hade jag way back, tagit kontakt med den andra. Rätt eller fel, tja, i den situationen så går man nog mest på känsla och kanske man inte alltid är för förnuftig. Men kanske man åtminstone kunnat få ventilera sin ilska och få ett eller annat frågetecken att rätas ut. Men jag hade velat att den andra (om tidigare helt ovetande) hade fått reda på vilka konsekvenser dennes handlande hade fått. Sedan att det är ens partner som till syvende sist är den största boven, går inte att ändra på.



Har det gått en tid så är det nog bättre att låta saker och ting vara. Som andra kloka har sagt, bättre att fokusera sin energi på saker och ting som stärker en!

Postat av: Kdan

Publicerad 2010-04-19 08:27:15

Hade tänkt samma tankar som du men det är ju stor skillnad mellan att tänka och att sedan verkligen göra.



Jag hade kontaktat henne och beskrivit vilka konsekvenser det som hänt fått.



Hur som helst så är det inte hennes fel alls. Inte mot dej. Däremot har hon ju svikit sin sambo eller var han med på det? Skulden ligger hos din fd man. Helt och hållet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela