Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Bokslut 2009 Q1

Publicerad 2010-01-01 19:50:35 i Allmänt - osorterat,


Det är dags för bokslut. Bokslut för 2009, som jag nog får sortera in under Skitår nr 1. Alla kategorier. Det började inte helt tokigt. Nedan presenteras Q1 - ett för ekonomer och säljare känt begrepp. Q2-Q4 följer i sakta mak.

Januari

Månaden passerade fort. A fyllde 7 och Ebba hann bli 3 månader. A ihop med kusin J blev skjutsade till Karlstad, där jag fick möjlighet att ”visa upp” underverket E för kompisarna. A och J stannade ett par dagar, och levererades åter via mormor och morfar som kom för att fira min födelsedag.

 

På renoveringsfronten var det lugnt. Njöt av nya köket som stod färdigt i november. Funderade på att göra ett ryck med alla småsaker som var kvar, typ öppningen till biblioteket och trapphuset. Lite lister. Men det blev inte mycket med det.

 

Februari

Födelsedag firad med fin uppvaktning och vackra presenter. Ebba avancerar från enbart amning till att prova gröt. Lyckan blev dock kortvarig, och resten av vintern gick i amningens tecken… Vi hinner med ett besök på utställningen Om Barn på Kulturhuset. Ebba trivs med speglarna.

 

Årets vinterbesök på landet förlöpte väl och vi hade snö. Killarna kunde tom åka lite skridskor på sjön.

 

Jag börjar promenera på allvar. Har som mål att nå Falsterbo per 14 maj. Dit är det 650 km. Dessutom har vi kunnat åka skridskor på Edsviken ett par helger. Härligt med plogad bana och korv till försäljning.

 

Svarade på en enkät om vem jag är, så är du nyfiken kan du kolla här. Vissa förändringar har skett under året, men i stort så…

 

Mars

Jag fortsätter att promenera. Det blir mest runt i Sollentuna, men ibland ger jag mig ut på längre turer som till jobbet i Solna, eller rent av till city. 14 km. Enkel väg. Fast då åker jag kommunalt hem. Efter en lunch/fika med syrran. Oftast är det bara Ebba och jag. Ska jag ta mig till Falsterbo måste jag snitta 7 km per dag. I 2 månader.

 

Jag träffar C, som jag återupptagit kontakten med sedan ett par år tillbaks. Vi gick Teknis ihop, de första åren, men sedan kom diverse emellan, och vi har inte setts på många år. C har bott utomlands nästan sedan jag kom tillbaks från Kenya, men nu finns hon ett par hållplatser bort. Roligt!

 

Våren kom tidigt i år. Redan 22 mars kunde killarna damma av sina cyklar och ge sig ut. Enstaka snöhög i norrläge. Men säg den glädje som vara för evigt…

 

Ebba modellar för Stockholmsgruppen. Och hamnar i tysk barnklädeskatalog. Kul!

 

På renoveringsfronten är det klädkammaren som får sin länge eftertraktade make-over. Vitt, vitt, vitt. Och ett Elfa-system. Nu kan kläderna flytta tillbaks från sin temporära hemvist i övre hallen.

 

Jag fototrissar för fullt. Spännande att på söndag, innan man hinner i säng (på lördag), kolla tema och se om det dyker upp några idéer för bilder.

 

 

.


Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-01-02 16:17:38

Klart vi ska träffas när vi installerat oss i dina krokar! Mitt första "bloggmöte" eller var de brukar kalla det :)



Finns det några bra loppisar i mina nya trakter?

Postat av: Anna Skata

Publicerad 2010-01-03 20:07:22

Åhå, då får jag hålla tummarna för ett bättre år i år!



Kul att du lämnade en rad efter dig så att jag kunde hitta hit till dig :9



Önskar en skön kväll!



Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela