Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Ett möte

Publicerad 2010-09-12 20:38:47 i Personligt - jag själv,


Idag var jag bjuden på fika till L. L och jag har aldrig träffats förut. Det var inte en blind date. Eller jo, på sätt och vis var det ju det. Fast en kompis-blind-date.

L och jag "känner" varandra via bloggen och mailkontakt. L är en av de tjejer jag hade i åtanke när jag skrev "du är så stark" förra veckan och berättade att jag ibland får mail som har med min separation att göra. Vi har haft kontakt sedan april någon gång, och på senaste tiden pratat om att försöka ses. Vi bor inte så långt från varandra, visade det sig.

Idag var jag bjuden till L på fika. Nästan mer nervös än inför en date var jag :) Helt obefogat! Trots att vi mest berörde våra respektive separationer så tror jag att vi har mer än så att snacka om. Även om omständigheterna som vi lärt känna varandra på är tråkiga, så har det ändå haft något gott med sig. Jag hoppas att snart få återgälda besöket, med en fika eller ett glas vin. Tack L för trevlig eftermiddag!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela