Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Tjejmilen - första men inte sista!

Publicerad 2010-09-05 21:29:03 i Personligt - motion,


Igår var det min sista "första gången" på tråkigheter.

Idag var det dags för en "första gången" av helt annat slag. Japp! Så var min första, men definitivt inte sista, Tjejmilen avklarad. Jag spragn i Fun Run, dvs. ingen tidtagning, men eftersom jag hade sällskap av min Garmin, så vet jag min exakta tid. 1 timme 10 minuter och 11 sekunder.

Tittar jag i den officiella resultatlistan, har 7 andra tjejer den tiden (de som sprang i Tidtagningsklassen), och de hade placering 8457-8463. Av 28.000 anmälda varav drygt 22.000 kom i mål. Så någonstans i det segmentet hade jag placerat mig. Nöjd!

3 mycket korta avbrott i joggandet, och en något längre (. Det går inte att jogga med en vattenmugg i handen. Nästa år blir det bälte med flaskor. För det blir helt klart en nästa gång! Känns bra i hela kroppen att ha sprungit. Både fysiskt och mentalt. Vaknade i natt vid 3-tiden och tyckte mig höra regn. Gladdes först - då hade jag ju en ursäkt att inte vara med, men kom sedan på hur dumt jag resonerade, och var glad över solens strålar som letade sig igenom persiennen ett par timmar senare.

Och alldeles just i detta nu har jag anmält mig till Tjejmilen 2011!!! Den här gången räknar jag med att få ihop en kvartett, och vinna resan till Tjejmilen i New York 2012. Det vore väl inte så tokigt!!!





Hänger du med?


.

Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2010-09-06 08:13:35

Grattis till din stora prestation!!!!!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-09-06 22:37:35

Häftigt! Jag beundrar de som kan springa långdistans, jag önskar att jag själv skulle kunna, men jag e en kortdistansare o tycker heller inte att det e kul o springa.



Då gick du förmodligen förbi Barnlängtans, (patientföreingen för ofrivilligt barnlösa som jag är engagerad i), monter när du hämtade din nummerlapp :) Jag hoppas det gick bra för tjejerna!

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-09-08 21:48:45

Snyggt jobbat!!!! :)

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-09-10 09:54:41

Tack alla!



Inte var det någon höjdartid rent generellt sett, men för mig var det en mer än godkänd tid! Nöjd att jag öht tog mig runt:) Om någon i februari sagt till mig att jag skulle springa 1 mil 7 månader senare hade jag skrattat...

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-09-10 19:42:33

Nej, springa är inte min grej, men jag är grymt impad. Och lite korsögd blev jag av fejjanuppdateringar, en annan av mina kompisar sprang på samma tid som du. Affare hon med. Vad är sannolikheten på DEN? :))

Postat av: pia

Publicerad 2010-10-17 15:01:29

Duktigt av dig!!! Japp, jag är säkerligen med nästa år åxå...:) Har sprungit Tjejmilen två år nu å det har varit såååå skoj:) Och trots skador å förkylningar slog jag förra årets tid m hela 6sekunder;)) haha...nåja, bättre än inget!

kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela