Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Valborg

Publicerad 2011-04-30 08:35:09 i Årstider/Högtider - vår,


Valborgsmässoafton - övervägande roliga glada våriga minnen,
och ett svart.

Ett antal mer eller mindre varma valborgshelger iförd overall i
studentlivets tecken; minns särskilt 1992 då Lillasyster och jag varit
i Asien 7 månader och jag dög upp mitt i lunchsillen på Kåren.

Valborg i Uppsala - en gång har jag deltagit i partyt där. Där gäller
det nog att vara just student för att inte känna sig helt bortkommen
i festligheterna.

Senaste 5-6-7 (minns inte) åren, då vi fira med goda vänner som
har majbrasan runt hörnet, med brasa, sockervadd och senare även
fyrverkerier. Innan dess äter vi gott och barnen leker.

Så även för 2 år sedan. Under själva valborgsmässoafton levde jag
lyckligt ovetande om vad som komma skulle. Med facit i hand inser
jag att han höll på väl mycket med telefonen (messade?!) och även
gick undan vid ett par tillfällen för att ringa/ta emot samtal. Han sa
att det var scoutrelaterat, och det visade sig ju vara rätt.

På måndag är det 2 år sedan...

Men idag är det Valborg igen, med glada förtecken! Barnen och jag
fortsätter att fira med vännerna, buss dit, samling kring grillen, trevlig
stämning, barn som leker, eld, kanske en lott, kladdigt spunnet socker,
en ljum kväll (ja, det sista verkar ju inte så troligt om man kollar
prognosen, men vi får väl hålla det inombords), glada barn, rosé-
preminär :). Jag ska inte tänka på 2009 idag.


Vad gör ni en dag som denna?


.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2011-04-30 20:01:31

Jag tillbringar dagen tillsammans med mina finaste, underbaraste barn. Några vänner, till mig, och några av barnens vänner (och pojkvänner). Som vanligt hemma hos oss, i vårt uppenbarligen välkomnande hem. Vi äter god mat, pratar, drar oss undan i varsina rum, går utomhus en stund.. och bara är. För första gången en sån här högtidsdag känner jag att jag gärna hade haft en person till här, men han finns i min telefon i allafall, och tillbringar dagen med sina fina barn.



Rosévin även här! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela