Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

5 km jogg, utan powerwalk

Publicerad 2011-02-02 10:00:00 i Personligt - motion,


Gjorde en nystart på tränings- och matfronten vid årsskiftet efter att ha dragits
med hosta och förkylning under hösten, som bl.a. förhindrat träning. Att jag som
grädde på moset kände mig höstdeppig och lät födointaget eskalera gjorde ju
inte saken bättre.

Nu har jag iaf tränat på löpbandet (jogging/promenad och Powerwalk) ett par 3
gånger i veckan, och igår nådde jag mål nr 1 - att jogga 5 km UTAN en enda
liten powerwalk/snabb gång!

Bra avslutning på mitt 40-44-intervall :)



.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-02-02 11:12:11

Bravo! Det är så skönt när man känner att det ger resultat.

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2011-02-02 11:32:46

Stort Grattis på födelsedagen systeryster! Ha en toppendag så ses vi ikväll! Kram

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-02-02 12:58:07

@Singelmamman - visst är det - en riktigt boost för självförtroendet!



@Lillasyster - tack! Välkomna!

Postat av: Trollet

Publicerad 2011-02-02 22:45:59

Härligt, det inspirerar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela