Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

3 år

Publicerad 2012-05-02 21:30:00 i Skilsmässa,


Vad hinner man inte på 3 år? Vad har du gjort de 3 senaste åren? Vad gjorde du för 3 år sedan? Minns du?

Jag minns. Och kommer aldrig att glömma. Glömma det enorma svek som uppdagades mitt framför ögonen på mig. Exakt nu, för 3 år sedan. Den totala kallduschen.

Jag ska inte skriva så mycket om det. Här går det att läsa några rader om hur det var för ett år sedan. Och efter första året.

Jag tycker jag har kommit långt sedan avgrunden öppnade sig. Jag mår för det mesta bra. Jag ältar inte. Jag tänker inte ofta på "oss". Jag ser framåt. Framåt förnärvarande är ju bara barnen och jag, men någonstans tänker jag på ett nytt "vi". Fast det finns inget konkret där. Och jag jobbar inte speciellt hårt för att komma dit heller. Än.


Han och jag. Vi har en bra, för det mesta, kommunikation kring barnen. Vi hjälper varandra på "fel vecka". Vi tar viktiga beslut kring barnen gemensamt. I samförstånd. Han kanske inte alltid har förståelse för det som, inte så positivt, ibland händer hos mig med barnen - för det händer inte där - men där har jag kört huvudet i väggen och vet inte hur det går att komma vidare.

Kommentarer

Postat av: Fru H

Publicerad 2012-05-03 08:42:06

Kan inte ens föreställa mig hur det måste ha känts. Jag tror jag skulle bli tilintetgjord... Starkt av dig att kunna ha en bra kommunikation ang. barnen.

Kram!

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-05-04 10:07:26

Jag kan sätta mig in i mycket av känslorna du beskriver. Skönt att du mår bra nu i det stora hela.



1 maj för exakt 3 år sedan flyttade jag till egen lägenhet och började ha min son bara halva tiden av hans liv... Också efter ett svek.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2012-05-04 10:21:24

Med 2 passerade dagar sedan 2 maj så kan jag säga att det gick bra, men visst känns det. Allra helst som att det var en kombination med att barnen försvann iväg till sin far för ny vecka, och att vi då sågs utan att han såg ut att ha en aning om vilken dag det var...

Postat av: Fru H

Publicerad 2012-05-05 12:39:28

Kanske lika bra att han inte hajade vilken dag det var för det kanske bara hade blivit någon plump kommentar? Försök och släpp dagen och lev ditt liv. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela